LEKKERE SOCIAL SNACKS VOOR DE RELEASE VAN EEN UNIEK FOOD CONCEPT.

Om een nieuw horecaconcept te ondersteunen in hun release op de markt hebben we een serie aan lekkere content ontwikkeld. De content matcht helemaal met de urban en chille vibes van Kip ’N Drip.

DE UITDAGING

THE ESSENCE

Amsterdam heeft alles behalve een tekort aan unieke horecaconcepten. Hoe val je in zo’n markt dan op met
een nieuw idee? Voor Kip ’N Drip lag het antwoord in uitstraling en community in de vorm van een familie.
Door mensen op sociale media een nieuwe ervaring te geven en te laten voelen dat ze graag onderdeel willen worden van deze familie.

Hoe vertaal je dat naar een videocampagne?
Aan ons die uitdaging!
 

MERK IDENTITEIT

Bellamad – Lookbook

CONCEPT VIDEO 1

INTRODUCTION

We maken meteen kennis met Joshua. Hij heeft een urban uitstraling en loopt de keuken in. We hebben als kijker een korte adempauze voordat de beat van de muziek dropt. We gaan razendsnel door de beelden heen, maar door de unieke flow en transities van de video verlies je als kijker geen moment van het proces. Ook omdat alles op de muziek is gemonteerd.
 
We zien dat de groenten & kip gesneden, gemarineerd & gepaneerd worden. Al snel zijn we bij het frituren en sausen van de steeds lekker uitziende kip. Het eten wordt mooi geserveerd met nog een beetje garnering erover heen waardoor het eten helemaal popt.
 
We zijn nog geen minuut verder maar zijn als kijker nu overtuigd dat we deze kip toch echt een keertje moeten proberen.
KipnDrip | Moodboard 1 | Beeldkrakers
KipnDrip | Moodboard 2 | Beeldkrakers

CONCEPT VIDEO 2

THE FAMILY

Kip ’N Drip organiseert met regelmaat ‘get2gethers’ waar gasten kunnen aanschuiven voor een heerlijke en chille avond. Om dit duidelijk te maken aan iedereen die de laatste keer heeft gemist, creëren we een aansluitende aftermovie. Om de intieme vibe van de avond goed te vertalen, zien we intieme beelden door middel van veel handheld footage gemixt met een opvallende urban kleurcorrectie.
 
We zien de “familie” lachen en chillen. Onder tussen wordt er in de keuken hard gewerkt aan de vele soorten kipgerechten. Dan is het moment daar en kan iedereen lekker aan tafel gaan zitten en kunnen de maaltijden geserveerd worden. De chille vibes van de video gaan door, maar dit keer gemixt met mensen die oprecht aan het genieten zijn van de heerlijke kip.

FLOW TESTING

Storyboard

Het storyboard geeft ons de mogelijkheid om van te voren aan te voelen of het verhaal goed flowt en of bepaalde shots goed met elkaar samen gaan.

ACHTER DE SCHERMEN

behind the scenes

Wij werken graag nauw samen met de klant voor het beste resultaat.

OPGELEVERD

Video content marketing

Consistent zijn in video content strategie werkt beter dan hopen om viraal te gaan. Daarom denken wij mee voor de lange termijn.

VIDEO’S

Met meerdere edits, elk voor een ander doel. Teaser, verticale voor stories en een lange voor instagram, Facebook en de webshop.

FOTO’S

We hebben als voordeel dat wij een goede fotograaf in huis hebben. Kleine moeite om op de draaidag ook nog wat strakke foto’s te maken.

STORIES

Door bij de shoot rekening te houden met de verticale aspect ratio is de content ook geschikt voor gebruik in verschillende stories.

KipnDrip | Concent Strategie | Beeldkrakers
Resultaten - Kip n drip | Beeldkrakers

STATS

Eindresultaat

De content heeft meer dan 300 volgers opgeleverd. En het merk Kip ‘N Drip zit al op 1400 volgers, slechts vier maanden na de introductie.

INTERESSE?

Benieuwd naar de verschillende mogelijkheden?
Bekijk hier ons aanbod.

Lees meer

Kip ‘N Drip?

Honger gekregen van al deze content?
Houd Kip ‘N Drip in de gaten.

Bekijk instagram

OPGELEVERD

Content campagne

VIDEO’S

Met meerdere edits, elk voor een ander doel. Teaser, verticale voor stories en een lange voor instagram, Facebook en de webshop.

VIDEO’S

POSTS

Dit kan door van te voren
goed te plannen en hier bij
het maken van het concept
al rekening mee te houden.

POSTS

FOTO’S

STORIES

Kip 'N Drip | Concent campagne 3 | Beeldkrakers
Kip 'N Drip | Concent campagne 2 | Beeldkrakers
Kip 'N Drip | Concent campagne 1 | Beeldkrakers

FOTO’S

We hebben als voordeel dat wij een goede fotograaf in huis hebben. Kleine moeite om op de draaidag ook nog wat strakke foto’s te maken.

STORIES

Door bij de shoot rekening te houden met de verticale aspect ratio is de content ook geschikt voor gebruik in verschillende stories.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from - Youtube
Vimeo
Consent to display content from - Vimeo
Google Maps
Consent to display content from - Google